ЗВІТ
Про роботу ДНЗ «МОЛОЧАНСЬКИЙ ПАЛ» за 2012/2013 навчальний рік.
АНАЛІЗ ОСНОВНИХ НАПРЯМІВ ДІЯЛЬНОСТІ.
НАВЧАЛЬНИЙ ПРОЦЕС
З 1 вересня 2012/2013 навчального року у ліцеї продовжилась підготовка робітничих кадрів за наступними процесами:
- Слюсар з ремонту с/г машин; Тракторист-машиніст с/г виробництва; Водій автотранспортних засобів.
- Слюсар з ремонту автомобілів; Водій автотранспортних засобів.
- Електромонтер з ремонту та обслуговування електроустаткування; Водій автотранспортних засобів.
- Кухар; Продавець продовольчих товарів; Продавець непродовольчих товарів.
на базі 9-ти класів з терміном навчання 3(три) роки.
- Тракторист-машиніст с/г виробництва; Водій автотранспортних засобів.
на базі 11 класів з терміном навчання 1 рік.
У 14 групах на 1 вересня навчалося – 310 чоловік. На протязі навчального року було відраховано 3 учня та випущено кваліфікованих робітників 115 чоловік. Перехідний контингент складає 192 учня.
Організація навчально-виробничого процесу здійснювалась на підставі інтегрованих робочих навчальних планів. З метою підвищення інтересів учнів до обраної професії та вивчаємих предметів, згідно плану методичної роботи на протязі навчального року у ліцеї проводились конкурси, олімпіади, предметні тижні, переможці яких направлялись на відповідні обласні заходи. Але в цьому навчальному році учні нашого ліцею не займали призових місць.
Якісне проведення виробничого навчання – це важливий вид підготовки робітників, який повинен слугувати основним джерелом придбання учнями професійних навичок. Організація роботи з цього питання у 2012/2013 навчальному році велась згідно вимог навчально-плануючої документації, але недоліком в цьому підрозділі є те, що ми змушені проводити заплановане виробниче навчання на підприємствах, у себе в навчальному закладі, де матеріальна база звичайно ж менша ніж на виробництві.
З метою підвищення професійної майстерності педагогічних працівників нашого закладу та згідно річного планування у ліцеї проводились відкриті уроки як теоретичного так і виробничого навчання, педпрацівники приймали участь у обласних конкурсах професійної майстерності, проходили стажування на підприємстві, два викладача спецдисциплін отримали кваліфікаційну категорію «Викладач вищої категорії».
Завдання нашого педколективу – це підвищення якості знань учнів і випуск конкурентно-спроможних робітників, а для цього необхідно в першу чергу – це якісний, висококваліфікований педагогічний склад, а також використання у навчально-виробничому процесі інтерактивних засобів як навчання учнів так і контролю якості знань та навичок придбаних за час навчання.
ФІНАНСОВО - ГОСПОДАРСЬКА РОБОТА
Головним в надходженні додаткових коштів на рахунок закладу поки що залишається отримання коштів від реалізації сільгосппродукції. За рахунок коштів з навчального господарства проводяться ремонти і утримання будівель і приміщень, техніки та різноманітного обладнання. Більше всього коштів витрачається на утримання і ремонт дахів. А якщо врахувати всі будівлі і споруди (вісімнадцять) то кожен рік треба ремонтувати два дахи. В цьому році виникла гостра необхідність ремонту на 1-му і 2-му навчальних корпусах, а самотужки ми в змозі впоратись лише з одним дахом.
В минулому році всього ми заробили 323,9 тис.грн., від навчального господарства – 223,1 тис.грн. Цей показник нижче минуло річного, але вище середньорічного за останні п’ять років. На сьогодні наш заклад має найменшу земельну ділянку серед ліцеїв сільськогосподарського напрямку, що суттєво зменшує можливості в отриманні додаткових коштів.
Основні витрати зароблених грошей:
- придбання паливно-мастильних матеріалів – 86,3 тис.грн.;
- придбання запчастин -30,5 тис.грн.;
- перевезення учнів – 35,1 тис.грн.;
- будматеріали, канцтовари, документи про освіту, журнали обліку, періодичні видання – 42,6 тис.грн.;
- комп’ютери, відрядження, продукти харчування – 30 тис.грн.
Весь час адміністрацією ведеться робота з економії енергоресурсів, і як наслідок зменшено, порівняно з минулим роком, витрати на паливно-мастильні матеріали з 99,9 тис.грн до 86,3 тис.грн (15%), на електроенергію з 323 тис.грн до 260 тис.грн. (20%). При цьому ціни і тарифи збільшено.
ВИХОВНА РОБОТА І СОЦІАЛЬНІ ПИТАННЯ
Виховній роботі в ліцеї керівництво приділяє немало часу. Наявність гуртожитку, де мешкає кожен рік близько ста учнів зобов’язує заходи з виховання завжди вважати першочерговими. Додаткових зусиль вимагає від адміністрації організація харчування дітей і в першу чергу мешканців гуртожитку.
Велике значення у виховному процесі відіграє забезпечення зайнятості дітей у вільний від навчання час. В ліцеї існують спортивні секції з волейболу, баскетболу, настільного тенісу. На які в цьому році було значно більше відвідувачів. Більш ефективніше працював гурток художньої самодіяльності, про що свідчать більш високі досягнення у конкурсі художньої самодіяльності. Покращено роботу з дітьми-сиротами, яких на початку року нараховувалось 42 дитини. Про що свідчить значне зниження кількості порушень дисципліни, правил внутрішнього розпорядку.
Ефективніше спрацьовано і в спортивно-масовій роботі, більше уваги було направлено на фізичне виховання. В цілому в ліцеї проведено змагання по всім видам спорту, ефективніше підведено підсумки. Рівень спортивної роботи підтверджує перемога на першості області з волейболу серед працівників ПТНЗ,
Системно покращуються соціальні умови навчання і праці за рахунок поліпшення теплового режиму в зимовий період, покращення водопостачання у всі підрозділи закладу.
Продовжує заклад безкоштовно перевозити учнів з м.Токмак до ліцею, що є вагомою підтримкою малозабезпечених сімей, а також покращує відвідуваність учнями занять.
КАДРИ, ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ НА МАЙБУТНЄ
В нашому закладі на сьогодні нараховується 77 працівників, з них 39 педпрацівників. Більшість педпрацівників працюють багато років, середній стаж педпрацівників складає 15 років. Водночас колектив молодий і середній вік на сьогодні є 44 роки. Всі педпрацівники своєчасно, згідно з графіком проходять підвищення кваліфікації. Так в цьому році чотирнадцять педпрацівників пройшли підвищення кваліфікації і стажування.
Колектив закладу спроможний вирішувати головні завдання з підготовки випускників робітничих професій, але без суттєвих змін в покращенні навчально-матеріальної бази, це буде зробити дуже складно.
Головними завданнями на сьогодні залишаються:
- підвищення якості випускників нашого закладу на основі поліпшення навчальної матеріальної бази;
- покращення соціальних стандартів як для учнів, так і для працюючих, за рахунок додаткових коштів зароблених нашим закладом;
- удосконалення методичної і виховної роботи серед педпрацівників з використанням сучасних, інноваційних методів.